Close

Thuisfitness oefeningen met Phyllis en Lars – Advertorial

Je hebt niet veel nodig om fit en gezond te blijven. Thuis zijn er genoeg opties om oefeningen te doen. Vandaag laat ik samen met mijn dochter Phyllis zien hoe eenvoudig het is om thuis een paar oefeningen te doen. Het is super leuk om samen met je zoon of dochter te sporten. In het filmpje hieronder zie je hoeveel lol Phyllis heeft tijdens de oefeningen.

Oefening 1: Push-can-pushing
Als je geen dumbells hebt, kan je ook andere voorwerpen gebruiken om deze oefening te doen. Door deze oefening train je je schouders en biceps.

Oefening 2: Push-ups
Misschien is dit wel de meest populaire thuis oefening om te doen. Dit kan je echt overall doen, maakt niet uit waar je bent. En je kan deze oefening steeds moeilijker maken voor jezelf, door je voeten op een bankje te plaatsen. Hierdoor wordt de oefening zwaarder.

Oefening 3: Squat tegen de muur
Voor deze oefening heb je alleen een muur nodig. Om het iets zwaarder te maken gebruik ik twee melkkannen. Met deze oefening train je je billen en je bovenbenen.

Oefening 4:
Lunges kan je met of zonder gewichten doen. Deze oefening is goed voor je grote bilspieren.

Om je nog meer te inspireren om thuis oefeningen te doen, kijk dan ook even naar het onderstaande filmpje van Epke Zonderland en naar mijn eerder geschreven blogpost: sporten met Epke.

Genoeg inspiratie? Ik ben nu wel heel benieuwd welke oefeningen jij gaat uitoefenen. Maak er een filmpje van en post het op Facebook. En vergeet niet na de training de stevige yoghurt van Campina te eten voor herstel.

Benieuwd hoe de andere bloggers de uitdaging zijn aangegaan? Lees het hier

 

 

 

 

Submit a comment